BestElectricVan este o competiție unică în România, care a ajuns la cea de-a treia ediție și care este organizată de AutoExpert Media în parteneriat cu Ministerul Mediului, cu susținerea Arval ca partener principal.

 

București, 19 Noiembrie 2025. Segmentul autoutilitarelor electrice se află într-o etapă de dezvoltare constantă, iar oferta producătorilor devine tot mai diversificată și adaptată cerințelor companiilor din România. Best Electric Van, singura competiție din România pentru segmentul vehiculelor electrice utilitare ușoare (eLCV – Electric Light Commercial Vehicle) și-a desemnat recent câștigătorii, reflectând interesul tot mai mare pentru acest segment.

Ford Transit Courier, Ford Transit Custom și Renault Master au primit titlul de Best Electric Van 2025 în România, fiecare la categoria sa, în cadrul celei de-a III-a ediții a evenimentului. Înainte de desemnarea câștigătorilor, un juriu de specialitate, format din manageri de flotă cu experiență, care vin de la cei mai importanți actori din piață, a testat riguros fiecare model intrat în concurs, aplicând criterii obiective, inspirate din modul zilnic de întrebuințare.

Trebuie menționat faptul că avem, în premieră, un câștigător Made in România, Ford Transit Courier fiind produs la Craiova.

Best Electric Van 2025 a avut la start un număr de 12 modele participante, ceea ce evidențiază dinamica pieței locale și interesul producătorilor auto pentru introducerea noilor generații de vehicule comerciale electrice ușoare în România. Evenimentul, organizat de AutoExpert Media în parteneriat cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, susținut de Arval România, având ca partener de încărcare Eldrive și ca partener logistic Bunzl România, s-a desfășurat în perioada 18-19 noiembrie, prima zi fiind rezervată testării în condiții reale de utilizare, iar cea de-a doua pentru jurizare și acordarea premiilor.

Competiția propriu-zisă a debutat la sediul Arval, partener principal al Best Electric Van încă de la prima ediție, din 2023, cu probe precum deplasarea pe un traseu de peste 300 de kilometri, condiții de drum diferite, de la cel urban la drum național și autostradă, capacitate și încărcare-descărcare marfă, dar și o probă de încărcare a bateriilor modelelor din concurs.

În momentul jurizării, criteriile luate în considerare pentru acordarea notelor au fost dimensiunile, spațiul de încărcare și sarcina utilă, ușurința încărcării cu marfă, ergonomie pentru șofer, autonomie reală, consum de energie, ușurința încărcării cu energie și prețul.

În afara celor trei mari câștigători ai Best Electric Van 2025, în cadrul evenimentului au mai fost acordate următoarele premii:

  1. Premiul pentru eficiență a consumului la clasa mica – Ford Transit Courier
  2. Premiul pentru eficiență a consumului la clasa medie – Maxus eDeliver5
  3. Premiul pentru eficiență a consumului la clasa mare – Renault Master

Putem spune că marele câștigător al evenimentului este Ford, care pleacă acasă cu 3 premii din 6.

„ Chiar dacă traversăm o perioadă cu provocări, România rămâne angajată în susținerea tranziției către vehicule cu emisii reduse.  Observăm o creștere a interesului pentru autoutilitarele electrice, tendință care se poate consolida pe viitor, mai ales în contextul unor eventuale reglementări suplimentare în privința accesului vehiculelor comerciale în urban. Evenimente precum Best Electric Van sunt valoroase pentru că reunesc specialiști din industrie și oferă o perspectivă realistă asupra performanței acestor vehicule în utilizare reală. Colaborarea dintre mediul privat și autorități este esențială pentru extinderea infrastructurii de încărcare și adaptarea politicilor publice la ritmul de electrificare, un proces cu potențial semnificativ pentru anii următori.”, spune Tudor Roșca, Director Cabinet ministru, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor.

„Mă bucur că suntem din nou alături de Best Electric Van și că parteneriatul nostru cu acest eveniment de referință pentru piață continuă. Așa cum am văzut din lista vehiculelor comerciale electrice înscrise în concurs, piața evoluează, inclusiv la nivelul României, iar interesul pentru această categorie este în creștere. Datele Barometrului de Flote si Mobilitate realizat de Arval Mobility Observatory, ediția 2025, arată că la nivel european, 9% dintre companii folosesc deja eLCV-uri, iar 14% plănuiesc să introducă în flotă acest tip de vehicule în următorii 3 ani. Companiile manifestă interes pentru adoptarea noilor tehnologii, iar dezvoltarea infrastructurii de încărcare rămâne un element-cheie pentru accelerarea tranziției către electrificarea flotelor. S-au făcut progrese notabile, însă există în continuare oportunități de dezvoltare pentru a susține extinderea segmentului eLCV. La Arval, susținem activ tranziția către mobilitate sustenabilă, inclusiv prin oferirea de soluții dedicate pentru electrificarea flotelor de vehicule comerciale ușoare. Venim cu propuneri personalizate, adaptate nevoilor fiecărei companii, fie că este vorba despre integrarea eLCV-urilor, digitalizarea proceselor sau optimizarea costurilor de operare”, a precizat Roxana Lupescu, Director General la Arval Service Lease România.

„Best Electric Van a devenit un reper pentru industria auto și de mobilitate din România. În fiecare an testăm vehiculele în condiții reale — trafic urban, extraurban, autostradă — pentru a oferi managerilor de flote și companiilor informații relevante și aplicabile. Deși contextul pieței este în continuă transformare, interesul pentru vehiculele comerciale electrice este prezent și în creștere. Best Electric Van rămâne singura competiție care evaluează echilibrat performanța tehnică și aplicabilitatea comercială a eLCV-urilor”, a declarat Florin Micu, coordonatorul proiectului si CEO AutoExpert Media.

Segmentul vehiculelor comerciale electrice ușoare (eLCV) se află într-o etapă de dezvoltare, susținută de cerințele pentru livrări urbane cu emisii reduse, de reglementările privind accesul în zonele centrale și de apariția unor soluții financiare mai accesibile. Adoptarea acestor modele este vizibilă în special în domenii precum curierat, distribuție și utilități, unde companiile urmăresc optimizarea costurilor de operare și reducerea întreținerii, sprijinite de infrastructuri proprii de încărcare și, în unele cazuri, de soluții precum panouri fotovoltaice și stații rapide. Piața are potențial de creștere, pe măsură ce infrastructura și politicile de sprijin se dezvoltă.

Despre Arval:



Arval este un actor important în domeniul leasingului operațional complet și un specialist în soluții de mobilitate, fondat în 1989. Arval este deținut integral de BNP Paribas și este poziționat în cadrul diviziei Commercial, Personal Banking & Services a Grupului. La sfârșitul lunii iunie 2025, Arval gestiona un parc de peste 1,82 milioane de vehicule. În fiecare zi, aproape 8.600 de angajați Arval din 29 de țări oferă soluții flexibile pentru a face deplasările clienților fluide și sustenabile, adresându-se atât marilor grupuri corporative internaționale, cât și companiilor mici și clienților individuali.

Arval este membru fondator al Element-Arval Global Alliance. Flotele tuturor membrilor Alianței însumează peste 4,5 milioane de vehicule în 55 de țări.

Arval a fost recompensat cu cel mai înalt nivel al medaliei EcoVadis, nivelul de platină, plasând strategia sa CSR în Top 1% al companiilor evaluate.

http://www.arval.ro 

 

Despre BNP Paribas:

Lider în servicii bancare și financiare în Europa, BNP Paribas operează în 64 de țări și are aproape 178.000 de angajați, dintre care peste 144.000 în Europa. Grupul deține poziții cheie în cele trei domenii principale de activitate: Commercial, Personal Banking & Services, pentru activitățile comerciale și de retail banking ale Grupului și mai multe afaceri specializate, inclusiv BNP Paribas Personal Finance și Arval; Investment & Protection Services, pentru soluții de economisire, investiții și protecție; Corporate & Institutional Banking, axat pe clienți corporativi și instituționali.

 

Bazându-se pe un model puternic, diversificat și integrat, Grupul ajută toți clienții (persoane fizice, asociații comunitare, antreprenori, IMM-uri, corporații și clienți instituționali) să își realizeze proiectele prin soluții care acoperă finanțarea, investițiile, economisirea și asigurările de protecție. În Europa, BNP Paribas are patru piețe interne: Belgia, Franța, Italia și Luxemburg. Grupul își extinde modelul integrat de retail banking în mai multe țări mediteraneene, în Turcia și Europa de Est. Ca jucător cheie în domeniul bancar internațional, Grupul deține platforme și linii de business de top în Europa, o prezență puternică în Americi, precum și o activitate solidă și în creștere rapidă în Asia-Pacific. BNP Paribas a implementat o abordare de Responsabilitate Socială Corporativă în toate activitățile sale, contribuind la construirea unui viitor sustenabil, asigurând în același timp performanța și stabilitatea Grupului.

https://group.bnpparibas/en/ 

 

 

By admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *