Asociația pastel își reafirmă modelul unic din sectorul ONG: proiecte de responsabilitate socială lunare, predictibile, scalabile și ușor de integrat în strategia de CSR a companiilor.
La 5 ani de la lansare, Asociația pastel anunță consolidarea misiunii sale „Nicio lună fără o faptă bună”, un angajament remarcabil în sectorul nonguvernamental din România. Cu un model operațional bazat pe proiecte lunare de responsabilitate socială, organizația intră într-o nouă etapă de dezvoltare și invită companiile să devină parteneri corporate strategici în inițiativele ce deservesc comunități vulnerabile, educație, sănătate și mediu.
Modelul Asociației pastel s-a dezvoltat constant, ajungând să aibă un impact semnificativ în fiecare an. În total, ONG-ul a construit în acești ani peste 60 de proiecte, pentru aproximativ 130.000 de beneficiari direcți și indirecți, o comunitate de 300 de parteneri corporate, insituționali și colaboratori care au făcut posibilă continuitatea programului.
« Asociația pastel a împlinit 5 ani, dar programul “Nicio lună fără o faptă bună” are mult mai mulți ani în spate, fiind la bază programul de CSR al Agenției pastel. L-am transformat în misiune și l-am dăruit cu mult drag ONG-ului care s-a născut firesc și natural și care crește prin echipa sa, prin partenerii care ne sunt alături, dar mai ales prin impactul care este din ce în ce mai mare, de la lună la lună, cu fiecare faptă bună. Sunt bucuroasă că putem contribui și noi la o societate mai bună și sper să vină vremea când nu va mai fi nevoie de ONG-uri. Dar până atunci, ne vom pune la treabă toată energia, pasiunea și dorința de a face bine, astfel încât, prin puterea exemplului, faptele bune făcute cu recurență să devină un obicei pentru cât mai mulți oameni și cât mai multe companii « spune Dana Nae Popa, Președinte Asociația pastel și Managing Director Agenția pastel
«În cei 5 ani am învățat că impactul real nu se construiește din proiecte izolate, ci din consecvență. Fiecare lună ne-a reamintit că o comunitate se sprijină pe gesturi repetate, nu pe momente excepționale. Privim înainte cu aceeași disciplină și cu dorința de a lucra alături de parteneri care împărtășesc această viziune: să transformăm binele într-un obicei, având în minte obiective clare și generând rezultate care pot fi măsurate în timp« adaugă Andreea Oprea, Director Executiv Asociația pastel.
5 lecții învățate în 5 ani de fapte bune
În acest moment aniversar, Asociația pastel sintetizează experiența celor 5 ani într-o serie de concluzii relevante pentru companiile care își dezvoltă direcțiile de CSR și raportare ESG.
- Continuitatea creează încredere. Proiectele lunare produc impact predictibil și măsurabil.
- Impactul consecvent tranformă comunitățile.
- Parteneriatele corporate se construiesc transparent și aduc o abordare co-creativă.
- Proiectele lunare construiesc odirecție de CSR bine conturată, cu recurență și obiective clare.
- Companiile caută soluții plug-and-play, iar modelul lunar permite integrare rapidă,raportare clară și posibilitatea de a activa angajații prin voluntariat, fără necesitatea unui proces logistic complex.
Premii și recunoaștere
Asociația pastel a primit o serie de distincții care confirmă calitatea proiectelor, rigoarea implementării și relevanța socială a programelor dezvoltate. Printre aceste recunoașteri se numără: Premiul cel mare pentru Diversitate și Incluziune la DI_PLOMA Awards, Premiul pentru inovație și implicare socială, în cadrul Premiilor de Excelență în Sustenabilitate powered by Revista Piața, Premiul III la Gala Societății Civile, Premiul Internațional în cadrul Non-Profit Organisation Awards.
Aceste distincții reflectă recunoașterea modelelor de intervenție ale Asociației, cât și capacitatea de a construi parteneriate eficiente și proiecte scalabile, aliniate priorităților CSR ale companiilor.
Ce urmează în 2026?
Pentru anul viitor, o direcție prioritară este scalarea proiectelor cu impact demonstrat, inițiative care au dovedit în timp că pot genera transformare reală în comunități. Un exemplu relevant este „Dăruim pentru Amara”, un proiect început înainte ca Asociația pastel să existe formal, unul dintre cele mai longevive programe ale organizației, ajuns la a 12-a ediție. Derulat anual, în luna decembrie, proiectul reprezintă un studiu de caz privind consecvența și adaptarea la nevoile comunității. În această perioadă, aproximativ 800 de copii au beneficiat de activități educaționale, sprijin material și interacțiuni care susțin dezvoltarea educațională și socială a copiilor.
Alături de „Dăruim pentru Amara”, ONG-ul a planificat alte 11 proiecte lunare, cu obiectivul de a replica modelele de succes în comunități noi și de a crește programul de voluntariat în mediul corporate, cu rol extins în dezvoltarea culturii organizaționale a companiilor.
Prin aceste direcții, Asociația pastel își propune să transforme experiența acumulată în ultimii ani într-un cadru strategic solid, care facilitează colaborarea cu partenerii corporate și permite implementarea unor programe sociale durabile cu rezultate măsurabile.
Despre Asociația pastel
Cu 68 de proiecte la activ în 5 ani de activitate, toate dedicate cu suflet celor peste 45,000 de beneficiari direcți, Asociația pastel face bine. Scopul nostru este să construim o societate unde binele este făcut cu recurență, lună de lună, sub misiunea #NicioLunăFărăOfaptăBună.
Nevoile sunt multiple în România și, din acest motiv, ne îndreptăm atenția atât către copii din medii defavorizate, cât și către vârstnici, copii cu cerințe educaționale speciale, către mediu, către proiecte sociale. Fiecare lună calendaristică este dedicată unui proiect, iar suplimentar, alături de partenerii noștri desfășurăm și proiecte de CSR dedicate.
Mai multe detalii despre proiectele noastre aici: https://asociatiapastel.ro/. Suntem prezenți și pe Social Media: LinkedIn, Facebook, Instagram, TikTok.
Asociația pastel continuă viziunea agenției de comunicare pastel, care în 2018 a lansat un program de comunicare internă prin care întreaga echipa și-a asumat că nu va trece o lună fără să facă o faptă bună.