București, 13 noiembrie 2025 – La nivel global, ecosistemul esports traversează o perioadă de redefinire. După ce Comitetul Internațional Olimpic a amânat organizarea Olympic Esports Games în Arabia Saudită în 2027, scena mondială caută un nou cadru de validare pentru sporturile electronice. Iar pentru România, întrebarea este mai actuală ca oricând: suntem pregătiți să ne trimitem jucătorii profesioniști pe scena globală, într-o viitoare „Olimpiadă” a esports?

Pe 18 noiembrie, la ARCUB – Hanul Gabroveni, Esports Summit 2025 aduce împreună lideri din esports, sport, educație, cultură, business și comunicare pentru a răspunde la întrebarea esențială: cum putem construi un ecosistem românesc capabil să concureze internațional și să susțină performanța de durată?

După câțiva ani de creștere rapidă, cu rezultate majore la nivel global, esportsul românesc are nevoie, acasă – aici, în România, de o nouă direcție. Cu investiții care întârzie să apară și cu un cadru legislativ neclar, scena locală depinde în continuare de inițiative independente — organizatori, comunități și branduri care țin aprins interesul pentru competițiile de gaming. Entuziasmul celor care activează în industria românească ține locul susținerii care trebuie să vină din partea autorităților și, astfel, DraculaN, o competiție născută anul acesta, reușește să aducă la București echipe de top la nivel mondial – FNATIC, OG, 9ine, Ninjas in Pyjamas.

„Esports Summit caută să facă autoritățile să înțeleagă că România are șansa să se afle, de data aceasta, în prima linie a unor schimbări care au loc chiar acum în esportsul global. Nu doar să se poziționeze, ca în alte cazuri, ca un follower ascultător. România este totuși țara care a dat ultima campioană mondială la Counter-Strike. Are și jucători apreciați în întreaga lume. Este o țară în care jumătate din populație joacă video games, iar decidenții nu înțeleg potențialul. Ca de obicei, Statul se dovedește a fi cu mulți pași în spatele mediului privat și chiar a celui academic care, de câțiva ani, a dezvoltat programe de licență și master în gaming.”, spune Tudor Dăescu, președintele Esports Summit.

Primul panel, „Viitorul sporturilor tradiționale și al esports – construind un ecosistem competitiv unificat”, va explora modul în care sportul și competițiile digitale pot colabora pentru a construi un sistem comun. Printre vorbitori se numără Cătălin Butnariu (RGDA), Brian Cristian (vicepreședinte al Comisiei pentru Tineret și Sport din Parlamentul României), Adrian Socaciu (președinte al Institutului Sportiv Român) și Tudor Dăescu (Esports Summit), care vor discuta despre politici publice, infrastructură și parteneriate internaționale capabile să susțină dezvoltarea scenei competitive din România.

Cel de-al doilea panel, „Competițiile locale de esports – motorul de creștere al industriei”, analizează rolul comunităților și al inițiativelor independente în formarea unei scene durabile. De la Digital Crusade la Nexus sau EVA, organizatorii locali demonstrează că performanța se construiește de jos în sus. Printre participanți se află Costin „Jaxi” Vrînceanu, Roxana Baias (NEPI Rockcastle), Andrei Moisa (EVA România), Mihai Cotos (Digital Crusade), Liviu Marica (ASUS România) și Paul Alexandru Mincu (Liga Profesionistă de Fotbal), care vor discuta despre cum pot fi transformate pasiunile individuale în ecosisteme profesioniste.

„Jocurile minții – strategie, creativitate și cultură în lumea modernă” este tema celui de-al treilea panel, care pune în dialog lumi aparent diferite: șahul, educația, designul de jocuri video și inovația în cultură. Gabriel Grecescu (Federația Română de Șah), Cristina Nichimuş (ARCUB), Andreea Medvedovici-Per (RGDA), Mădălina Butnariu (Echo School) și Rareș Achiriloaie (Agenția Națională pentru Politici și Coordonare în Domeniul Drogurilor și Adicțiilor) vor arăta cum gândirea strategică și creativitatea pot modela generațiile viitoare.

În „Brandurile în gaming și esports”, companii importante discută despre motivațiile reale din spatele investițiilor în competițiile de gaming. Bogdan Dragne (HLTV.org), Katerina Todorovski (BCR), Ioana Mârzac-Sigarteu (Samsung România) și Vlastimir Vukadinović (Winbet) vor analiza cum pot fi construite parteneriate relevante între branduri, echipe și comunități, dincolo de simpla prezență vizuală pe un tricou sau într-un stream.

Ultimul panel, „Antrenament pentru victorie – cum se pregătesc sportivii tradiționali și profesioniștii din esports”, explorează legătura dintre performanța fizică și cea digitală. Daniel Constantinescu (jucător EA FC la Oțelul Galați), Gabriel Torje (fotbalist), Ana-Maria Dăescu-Grigoriu (antrenoare de volei și vicepreședinte al ACS Academic București), Octav „ang” Crețu (CEO Nexus) și Tudor Buțan (creator de conținut EA FC) vor discuta despre disciplină, concentrare, pregătire mentală și importanța echipei, valori comune sportivilor din ambele lumi.

Prin diversitatea temelor, Esports Summit 2025 devine un spațiu unde gamingul întâlnește educația, sportul, cultura și businessul. Evenimentul nu vorbește doar despre performanță digitală, ci despre cum poate esportsul contribui la dezvoltarea unei generații mai strategice, mai conectate și mai pregătite pentru lumea competitivă de mâine.

Mai multe info se găsesc pe www.esports-summit.ro.

By admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *